Fodbold For Hjertet – fællesskab, sundhed og sjove boldlege

Skrevet tirsdag d. 13. april 2021

Gør livet sjovere, sundere og længere ved at gå til Fodbold For Hjertet i Fredensborg BI. Fodbold For Hjertet er et samarbejde mellem DBU, Fredensborg BI, Hjerteforeningen og Fredensborg Kommune.

Vi starter et nyt hold op tirsdag d. 27. april kl. 10-11

I træningen er der fokus på fællesskabet, og her er vi sammen uafhængig af alder, form og fodbolderfaring.

Det er altså hverken dit niveau, din alder eller din form som er afgørende. Det vigtigste er, at vi er sammen og har det sjovt samtidigt med, at vi får sved på panden.

Fodbold For Hjertet er motionsfodbold med dokumenteret effekt på sundheden for danskere med hjerte-kar-sygdomme, diabetes og andre livsstilssygdomme.

Forskning viser, at motionsfodbold bekæmper livsstilssygdomme:

• Vægttab og et stærkere hjerte.
  • Fodbold er tilmed effektiv til at forebygge diabetes og forhøjet blodtryk, og i nogle tilfælde vil man kunne erstatte pillerne med fodbold.
  • Fodbold er ikke kun godt for hjertet, men er også en rigtig god måde at komme i bedre fysisk form på.
  • Træningen er god og varieret, og du kommer igennem både styrke, kondition og udholdenhed – uden det føles hårdt og kedeligt, fordi I har det sjovt med en bold ved fødderne.

Du kan trygt være med, for du er i sikre hænder på Fodbold For Hjertet: Træneren er uddannet i at tage hensyn og lave øvelser og træning, som passer til os alle på holdet.

Du behøver ikke have spillet fodbold før. Vi er på mange niveauer. Du behøver heller ikke fodboldstøvler og fodboldtøj.

Vi træner hver tirsdag fra kl. 10-11
Stedet for træningen er Fredensborg StadionKastanievej 16A, 3480 Fredensborg

Træningen er bygget op således, at der altid er grundig opvarmning, derefter sjove øvelser og lege og noget fodbold til to mål. Vi slutter altid af med ’3. halvleg’ i form af hyggeligt samvær og snak. Der er således ingen tacklinger og træningen er skånsom. Det vigtigste af alt, er, at vi er sammen, har det sjovt og kommer i form – og det er jo bare lidt sjovere med en bold ved fødderne.

Du deltager gratis de første gange. Hvis det er noget for dig, så kan du melde dig ind derefter.

Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at ringe til Henrik Frydensbjerg på tlf. 93919366. Eller på mail: frydensbjerg@gmail.com

Hjerteforeningen Fredensborg