Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

Svampetur i Svanninge Bjerge

Efteråret er svampenes tid!

Mange svampe kan spises, dog er virkningen meget forskellig, og det samme kan man vel sige om den gastronomiske oplevelse – noget er rigtig godt, andet er nok lidt opreklameret.

Vi drager på svampetur for at lære en række svampe at kende – med hovedvægten på spisesvampene, og dem, som man bestemt ikke skal spise.

Alle sanserne kommer i brug, da man er nødt til at se, smage, lugte, føle og sågar høre, hvis man vil bestemme svampe.

Guide på turen er naturvejleder Leif H. Sørensen fra Trente Mølle, og vi er i trygge hænder, for Leif har mere end 25 års erfaring med at tage folk med på svampeture, og kalder sig selv for en svampenørd.

Medbring gerne en kurv og en lille urtekniv.

Hjerteforeningen står for en forfriskning efter turen.

Arrangementet er gratis, alle er velkomne, og der kræves ikke medlemskab.

Vi glæder os til at se jer til et par hyggelige timer.

Tilmelding efter ”først til Mølle” princippet, senest mandag d. 9. oktober 2023 til Helle på tlf. 25302102.

Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

CVR-nr. 37495328
MobilePay: 981398
Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn | Facebook