Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

Svampetur i Faaborg området

Efteråret er svampenes tid!

Mange svampe kan spises, dog er virkningen meget forskellig, og det samme kan man vel sige om den gastronomiske oplevelse – noget er rigtig godt, andet er nok lidt opreklameret.

Vi drager på svampetur for at lære en række svampe at kende – med hovedvægten på spisesvampene, og dem, som man bestemt ikke skal spise.

Alle sanserne kommer i brug, da man er nødt til at se, smage, lugte, føle og sågar lytte, hvis man vil bestemme svampe.
Guide på turen er naturvejleder Leif H. Sørensen fra Trente Mølle, og vi er i trygge hænder, for Leif har mere end 25 års erfaring med at tage folk med på svampeture, og kalder sig selv for en svampenørd.

Medbring gerne en kurv og en lille urtekniv.

Hjerteforeningen står for en forfriskning efter turen.

Arrangementet er gratis, alle er velkomne, og der kræves ikke medlemskab.

Vi glæder os til at se jer til et par hyggelige timer.

Tilmelding efter ”først-til Mølle princippet” senest d. 7. oktober 2024 til Helle på tlf. 25302102

Nærmere mødested oplyses efter tilmelding
Datoer
Torsdag 10. oktober 2024 kl. 10:00 - 12:30