Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

Besøg på Morten Koch Museet

Kærsgaard Gods Transport Museum
og andre seværdigheder i det spændende Nordfyn

Oplev lidt af Nordfyn, blandt andet Morten Koch Museum, Fyllested Vandmølle, Transportmuseum i Kærsgaard Gods, Den gamle smedje og Det gamle Snedkerværksted.

Der vil også være en fortælling om Stor Å, som har fået etableret Fisketrappe og er blevet et spændende havørredvand.

Morten Koch Museum formidler den omdiskuterede forfatters liv.
Guiden vil fortælle om forfatterens liv og hans mange kendte titler.

Morten Koch Museet er etableret i Fyllested Gamle Vandmølle. Vandmøllen har siden 1500-tallet anvendt kraften i Store Åen til at male mel og siden 1907 til produktion af elektricitet. I 1917 blev der tilføjet et turbinehus, som bedre kunne udnytte vandkraften og kunne fungere med den mindre vandmængde, der var udviklingen i Store åen.

Kærsgaards Transportmuseum består hovedsageligt af hestetrukne vogne og redskaber, fra ambulancer til Frederik VIII’s Cupe, men også veteranbiler er med i samlingen. Seletøjsrummet indeholder en af landets største samlinger. Oplev også Kærsgaards store samling af antikke hestevogne og landbrugsredskaber, og hør de spændende historier bag dem. Der er hestevogne både fra lokalsamfundet og hestevogne, som har været brugt i national sammenhæng. Herunder kørsel med de kongelige. Museet ligger i smukke omgivelser i avlsbygningerne på Kærsgaard Gods.

Der kan købes kaffe/te og smørkage. Pris 50 kr. pr. person

Arrangementet er gratis, alle er velkomne, og der kræves ikke medlemskab.

Der er plads til 30 personer, så tilmelding til Carsten er nødvendig, senest mandag d. 6. november på tlf.: 21 75 24 02

Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

CVR-nr. 37495328
MobilePay: 981398
Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn | Facebook

Læs om Hjerteforeningens behandling af dine personoplysninger og dine rettigheder i persondatapolitikken” (https://hjerteforeningen.dk/persondatapolitik/)

Praktiske oplysninger

Kirkevej 56
5464 Brenderup

Turen starter ved Morten Koch Museet, Kirkevej 56, 5464 Brenderup, hvor vi parkerer bilerne. Herfra bevæger vi os rundt i området ca. 2 km gåtur.
0 kr.
Carsten Stenbye