Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

Besøg på Hestehavegaards Hverdagsmuseum

Tag med Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn på Hestehavegaards Hverdagsmuseum, som er et museum med hverdagens mange ting og sager fra slutningen af 1800-tallet og til nu.

Indehavende Else-Marie Albrekt holder foredrag om stedet og om tiden fra før og nu, og der er mulighed for at røre ved tingene, og blive ført tilbage til barndommens gade.

De mange genstande er primært samlet af museet selv, men familie, venner, naboer og besøgende har også leveret museet mange spændende ting og sager.

Skolebøger og -hæfter med de første skriveøvelser, syposer og andre former for håndarbejde man startede med allerede i første klasse i 50-erne.

Anskuelsesundervisningstavler, flinteredskaber, dukker og andet legetøj, møbler og inventar, fotoapparater, ja lidt af hvert.

Under besøget tilbyder Hjerteforeningen gratis kaffe og kage.

Alle er velkommen, medlemmer som ikke medlemmer og turen er gratis, men stedet er ikke handicapvenligt.

Tilmelding efter ’’først til mølle’’ princippet, senest d. 30. september til Carsten på tlf. 21752402, e-mail: [email protected]

Søstedvej 19
Freltofte