Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

Besøg på Forsorgsmuseum i Svendborg (Fattiggården)

Skrevet fredag d. 26. januar 2024

Hjerteforeningen Faaborg- Midtfyn ser frem til at byde dig velkommen på Danmarks Forsorgsmuseum i Svendborg. (Fattiggården)

Fattiggården var i drift fra 1872 – 1974 og er Nordens bedste bevarede fattiggård.

Besøget giver dig mulighed for at træde ind i en verden med stærke og tankevækkende historier, og gå i fodsporene på de mennesker, der engang kaldte dette sted deres hjem, og høre deres hjertegribende historier om mod, kamp og overlevelse.

Vi er sikre på at besøget og disse historier vil efterlade et uudslettelig indtryk i dit sind, og kaste lys over den sociale velfærdshistorie i Danmark.

Vi vil blive guidet rundt af én af museets erfarne guider.

Dele af besøget er ikke kørestolsegnet.

Da der er en deltagerbegrænsning på 25 personer, er der tilmelding efter ”først til mølle’’ princippet, senest d. 5. februar til Ellen på tlf. 30884218.

Mødested:
Grubbemøllevej 13,