Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

Nørre Broby Hjertesti indviet, og findes allerede på hjertestier.dk.

Skrevet fredag d. 14. juni 2019

2. pinsedag trodsede 58 deltagere regnen, og indtog stien i godt humør efter velkomstord af formanden for Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn, og senere af kommunalbestyrelsesmedlem Kristian Nielsen, som efter en fællessang klippede snoren og førte an på stien.

Efter ca. 3 kilometer stoppede man op ved Fugletårnet og fik en forfriskning og en snak, hvorefter turen fortsatte videre rundt på stien, hvor der på et tidspunkt opstod en smule signalforvirring, da to af skiltene viste i urealistiske retninger.

Hurtigt indså vi, at det var ’drengestreger’ der havde været på spil, og fik stolperne op og drejet henholdsvis 90 og 180 grader og aftalte, at vi snarest skulle sikre dem med lidt beton i bunden.

Efter således at há overvundet lidt småproblemer sivede deltagerne med bagtroppen langsomt ind hvor vi startede, og kunne glæde sig over, at den ’ny’ sti levede op til alle forventninger med hensyn til valg af belægninger, længde, og inspirerende oplevelser på vejen.

Trykning af folderen over Nørre Broby Hjertesti er allerede i gang, og vil blive placeret i en holder ved startstedet.