Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

Indvielse af Nørre Broby Hjertesti

Skrevet mandag d. 3. juni 2019

På det velkendte stisystem i Nørre Broby har vi markeret en hjertesti, som varierer fra åbent landskab til bymæssig bebyggelse, og således på asfalt, græs og grus.

En hjertesti er som bekendt en rute tydeligt markeret med vores hjertelogo, så ikke kun de stedkendte kan finde rundt, og gerne som her med samme start- og slutsted.

Sammen med kommunalbestyrelsesmedlem Kristian Nielsen, sker indvielsen 2. pinsedag fra biblioteket, Egeballe 4A, hvorfra vi skal på en spændende og smuk travetur på stier, som leder os fra etablerede asfaltstier til græsarealer langs Odense Å og ud i åbne landskaber med Nørre Broby Kirke som pejlemærke, og videre rundt i den smukke bydel, for til slut at ende ved startstedet.

Efter ca. 3 kilometer når vi frem til Fugletårnet, hvor vi fejrer åbningen af stien med et glas vin (alkoholfri eller ikke) og hvor vi har mulighed for at nyde udsigten over landskabet fra tårnet.

På dagen er ruten ikke kørestolsegnet, men på hjertestien kan man ellers vælge en kørestolsegnet rute på 3,7 km. eller 5,7 km. med varierende terræn.

Næste skridt er at udarbejde en folder, og at få stien indført i oversigten over hjertestier.

På gensyn i Nørre Broby til en festlig dag.

Alle er velkommen uanset medlemskab af Hjerteforeningen.

Tid:
Mandag d. 10. juni 2019, kl. 10:00