Hjerteforeningen Faaborg-Midtfyn

Hjertemotion i Ringe og Faaborg, efterår 2016

Skrevet fredag d. 12. august 2016

Så er sæson Efterår 2016 snart i gang, og vi kan takket være kommunens geografiske beliggenhed tilbyde hele 2 hjertemotionshold.

Et hold i Midtfyns Fritidscenter i Ringe, og et hold i Forum Faaborg.

Holdbeskrivelse: Motionen tilrettelægges af erfarne fysioterapeuter, og der vil blive givet individueltræning, der er tilpasset den enkelte.

Træningen består af bevægelighedsøvelser, lidt styrketræning, og ikke mindst kredsløbstræning, der får pulsen op.

Der er således meget varieret og morsom træning, der både får pulsen og humøret op, og giver god stemning på holdet, og der er plads til alle.

Træningen kan udføres i alm. træningstøj og indendørs sko.

Der tilbydes 1 times træning og ½ times social samvær i centrenes cafeteria.

Første hold fra januar til april, og andet hold fra august til december.

Målgruppen er nye hjertesyge, som netop har afsluttet genoptræning ved kommunens fysioterapeuter, og nyopdagede diabetespatienter, som har behov for genoptræning i trykke rammer.

Tidligere hjertepatienter, der efter en belastet tid har behov for træning er også velkommen på holdet.

Holdet vil blive oprettet ved minimum 15 deltagere og ægtefæller vil blive vil blive tilbudt deltagelse for at fylde holdet op.

Hjerteforeningen tilbyder 1 års gratis medlemskab til nye hjertepatienter og deres pårørende.

Pris: 600,-kr. for 16 gange, som indbetales på Reg.nr. 5975 Konto nr.1067857 inden 1. september 2016.

Tilmelding til Midtfyns Fritidscenter i Ringe:

Fysioterapeut Jeppe Philip, tlf. 2990 3599, eller Else Bak Jensen, tlf. 2538 7947, e-mail [email protected]

Træning: Torsdage 16-17:00, første gang torsdag d. 18. august 2016

Tilmelding til Faaborg Forum:

Fysioterapeut: Niels Karnøe Sørensen, tlf. 60463880, eller Bent Lehrmann, tlf. 2217 2773, e-mail [email protected]

Træning: Onsdage 16:30-17:30, første gang d. 17. august 2016

Se de øvrige træningsdage på kalenderdelen.