Hjerteforeningen Egedal

HjerteCafé – “Kurven fuld af hjertesundhed”

Hjerteforeningen Egedal inviterer til et inspirerende foredrag “Kurven fuld af hjertesundhed”

Vi har været heldige at få en aftale med klinisk diætist, cand. scient klinisk ernæring Ulla Bahne, som har været ansat i Hjerteforeningen, så hun har mange års erfaring med vejledning af hjertepatienter og et godt kendskab til, hvad hjertepatienter bøvler med.

Ullas inspirerende foredrag om hjertesundhed livsstil tager udgangspunkt i din dagligdag. Få ryddet op i kostmyterne og de forvirrende sundhedsbudskaber.

Uden løftet pegefinger har du mulighed for at blive guidet til ændring af livsstil på den lette måde via diætistens konkrete råd og ideer, der er lige til at tage med hjem.

Ved at spise hjertesundt kan du reducere risikoen for at udvikle eller forværre hjerte-kar-sygdom. Hjertesund kost vil også reducere din risiko for forhøjet blodtryk, overvægt og type-2 diabetes. Hjertesund kost er også effektiv hvis du tager kolesterolsænkende medicin. Det skadelige LDL-kolesterol kan i gennemsnit sænkes med 5-15%. Den personlige effekt er meget individuel og den afhænger naturligvis af dine hidtidige mad- og drikkevaner.

Alle er velkomne

Tilmelding til: [email protected] senest 15-05-2024.

Praktiske oplysninger

Stenløse Kulturhus, store sal, Rådhustorvet 2, 3660 Stenløse