Hjerteforeningen Egedal

Hjertecafé – Kan man tænke sig rask?

Kan man tænke sig rask? – Nyt spændende foredrag fra vores nabo lokalforening Hjerteforeningen Roskilde

Vi vil forsøge at gentage en af vores store succeser – Onsdag den 10. april kl. 19-21 får Hjerteforeningen Roskilde igen besøg af Journalist og Fakta- og dokumentarchef på TV2, Thomas Breinholt.

Siden han besøgte Hjerteforeningen Roskilde i 2023, er der kommet nye oplysninger – ligesom hans bog af samme titel er udkommet.

Thomas har rejst rundt i hele verden, haft interviews med mere end 40 fremtrædende forskere, ligesom han har fordybet sig i videnskabelige artikler og studier for at se, hvad vi egentlig kan vide med nogenlunde sikkerhed.

I foredraget kommer Thomas bl.a. ind på:

• Vi skal bl.a. have videnskabens svar på, hvad der foregår i forbindelsen mellem sindet og kroppen.
  • Hvad er årsagen til, at vores hjerte-kar-system tager skade af konfliktfyldte ægteskaber?
  • Hvorfor er ensomhed dræbende?
  • Hvorfor overlever vi længere med kræft, når vi er gifte?
  • Har forskningen en opskrift på, hvad vi selv kan gøre for at aktivere de selvhelbredende kræfter inden i os.

Efter foredraget er det muligt at købe bogen.

OBS! I tilfælde af stor tilslutning flyttes arrangementet til Roskilde Bibliotek. Vi udsender besked herom, såfremt det bliver aktuelt.

Foredraget er gratis, men kræver tilmelding, så lyder dette som noget for dig, så send din tilmelding til: [email protected].

Har du nogle spørgsmål til denne Hjertecafe, er du meget velkommen til at kontakte os via mail: [email protected].

Vi glæder os til at se dig.

Frivilligcentret (det gamle Tinghus)
Jernbanegade 21, 4000 Roskilde
Parkering: P-Plads markeret til Frivilligcentret (P-tilladelse udleveres i Frivilligcentret).

Parkerings pladserne omkring frivilligcentret bliver hurtigt optaget. Vi anbefaler derfor, at du kommer i god tid og henviser til de nærmeste p-pladser på dette link: https://www.frivilligcenter-roskilde.dk/for-forening/lokaler/parkering-ved-frivilligcenteret