Hjerteforeningen København K/Ø

Nyt om hjertemotion – og selvtræningsvideoer

Skrevet søndag d. 4. oktober 2020

Det ser ud til at vi til november kan komme i gang igen med vores indendørs hjertemotionshold i Sundhedshuset i Randersgade. Det bliver dog under lidt anderledes forudsætninger end vi er vant til. For det første har vi fået ny træningstid (tirsdag kl. 16.45-18.00, som desværre udelukker vores hidtidige indstruktør Malene) og pga. coronasituationen skal vi iagttage nogle forholdsregler:

• Omklædning og bad på 1. etage er lukket og vi skal møde omklædt og hænge overtøj i de små omklædningslokaler på 4. etage.
  • Cykler, Fitness-maskiner og øvrige anvendte træningsredskaber skal rengøres grundigt efter endt træning med sprit- og sæbeklude som er lagt frem i træningslokalet.
  • Der bliver ikke mulighed for 3. halvleg med hyggesnak, kærnemælk og frugt. Vi skal forlade Sundhedshuset efter endt træning.

Imidlertid har Hjerteforeningen produceret nogle træningsvideoer som kan bruges til egentræning i hjemmet. Se disse links:

Træningsprogrammer med Thomas Evers Poulsen

Hjertemotion-Live med Hjertemotionsinstruktør Dagmar Sieg

HUSK – motion er vigtigt som hjertepatient