Hjerteforeningen Allerød

Instruktion i Hjertestart og livredende førstehjælp er startet

Skrevet torsdag d. 10. september 2015

Allerød Lokalkomite har i efteråret 4 seancer i instruktion i brug af hjertestarter samt i livredende førstehjælp.

Første seance blev afholdt i Allerød Biblioteks sal den 9. september, hvor der var 16 kursister, dvs. fuldt tegnet.

Her er salen gjort klar til deltagerne.

IMG_6840

Efter en god halv times video instruktion, blev der budt på kaffe og te, samt givet mulighed for at se på nogle af Hjerteforeningens publikationer og tale med lokalkomiteens medlemmer.

IMG_6841

Efter pausen blev der øvet og trænet på gulvet  på de udleverede dukker.

IMG_6855

De næste seancer er i Lyngehallen den 23. september og igen i Allerød Bibloteks sal den 30. september og til sidst i Allerød Bio den 3. oktober.

Der er stadig enkelte ledige pladser den 23. og 30 september, og tilmelding sker via e.mail til [email protected].

Tilmelding er ikke nødvendig til seancen i Allerød Bio den 3. oktober, her møder man blot op.

Den afsluttende evaluering viste stor tilfredshed med dette tilbud fra Hjerteforeningen, ligesom følgende e-mail fra en af deltagerne giver udtryk for:

Kære Lilla Voss

Vi vil ikke undlade at sige Dig tak for en virkelig lærerig og underholdende eftermiddag på Allerød Bibliotek

vedrørende Jeres Hjertestartkursus.

En kæmpe fordel, at det er lykkedes for Jer, at I fik foranlediget, at vi måtte få ”Træningsdukke” m.v. med hjem.

Et arrangement, som Hjerteforeningen virkelig kan være stolt over.

Med venlig hilsen fra 2 mangeårrige medlemmer af Hjerteforeningen