Hjerteforeningen Allerød

Giv Liv instruktion på Kirkehavegård

Skrevet søndag d. 22. september 2019

Ca. 4000 mennesker får hvert år hjertestop uden for hospitalerne! Kun 11 % overlever og i 60% af de tilfælde er der givet livreddende førstehjælp inden ambulancen kommer.

Torsdag den 19. september 2019 var vi samlet 15 personer til Hjerteforeningens Giv Liv instruktion på Kirkehavegård.

Giv Liv instruktør Lis Moll Andersen gav en god og grundig instruktion i, hvad der skal gøres, når man står overfor en person med hjertestop.

Budskabet om at det er meget vigtigt at starte genoplivningen med det samme, og at man ikke kan gøre noget forkert (personen er jo død!) blev givet klart og tydeligt.

Efter gennemgangen af Giv Liv processen fik alle mulighed for selv at prøve at give hjertemassage på dukken.

Til sidst var der en god og livlig snak, hvor mange problemer blev vendt.

Efter en god time gik vi hjem, og flere er nu klar til at træde til og hjælpe, hvis situationen skulle opstå