Lidt om os

Hjerteforeningen Aalborg er en lokalforening, som dækker hele Aalborg kommune. Befolkning ca. 220.000, – heraf er ca. 5.000 medlem af hjerteforeningen. Vores opgave er, at støtte hovedforeningens formål ved bl.a.:

– at støtte forskning i hjertekarsygdomme.

– at forebygge hjertekarsygdomme.

– at støtte patienter med hjertekarsygdomme.

Aktiviteter:

Vi deltager ved messearrangementer, hjertemotionsløb og arrangementer i samarbejde med Matas og Aalborg Apotekerforening. Vi har genetableret hjertestien ”Skovbakken”, og flere er på tegnebrættet. Vi har arrangeret flere foredrag:

– ”Hjertesygdomme og livsstil”.

– Peter Mygind med ”Find din indre kriger”.

– ”Søvnabnø”.

– ”Sang for hjertet”.

– Til efteråret arbejder vi på foredrag med overlæge ved AUH – Sam Riahi, som bruger sine ferier på, ulønnet, at operere hjerter i Armenien.

Samarbejde med andre – Andre patientorganisationer – patient til patient på AUH, i Sundhedshuset og Nordkraft. – Dialogmøder på byggepladsen ved det nye hospital. – Stand ved Forårsmessen i samarbejde med Skleroseforeningen, Psoriasis foreningen, Diabetesforeningen, Hjernesagen og Ulykkespatient foreningen. – Sundhed i bevægelse – promovering af hinandens tiltag. – Børneklubben – børnepasningshjælp ved afholdelse af kurser og promovering ved bl.a. messer.