Hjerteforeningen Vordingborg

Fodbold for kvinder

Gør livet sjovere, sundere og længere ved at gå til Fodbold For Hjertet i Vordingborg IF. Vi starter et kvindehold op tirsdag d. 13. april kl. 11-12

Så savner du også et socialt fællesskab, hvor hygge og sammenhold går hånd i hånd med motion, så kom glad på Morten Olsens Alle 2, 4760 Vordingborg kl. 11

I træningen er der fokus på fællesskabet, og her er vi sammen uafhængig af alder, form og fodbolderfaring. Det er altså hverken dit niveau, din alder eller din form som er afgørende. Det vigtigste er, at vi er sammen og har det sjovt samtidigt med, at vi får sved på panden. Der er således ingen tacklinger og træningen er skånsom.

Fodbold For Hjertet er motionsfodbold med dokumenteret effekt på sundheden for danskere med hjerte-kar-sygdomme, diabetes og andre livsstilssygdomme.

Forskning viser, at motionsfodbold bekæmper livsstilssygdomme:

• Vægttab og et stærkere hjerte.
  • Fodbold er tilmed effektiv til at forebygge diabetes og forhøjet blodtryk, og i nogle tilfælde vil man kunne erstatte pillerne med fodbold.
  • Fodbold er ikke kun godt for hjertet, men er også en rigtig god måde at komme i bedre fysisk form på.
  • Træningen er god og varieret, og du kommer igennem både styrke, kondition og udholdenhed – uden det føles hårdt og kedeligt, fordi I har det sjovt med en bold ved fødderne.

Du kan trygt være med, for du er i sikre hænder på Fodbold For Hjertet: Træneren er uddannet i at tage hensyn og lave øvelser og træning, som passer til os alle på holdet. Det er ikke kun nye venskaber, oplevelser og mere energi, som Fodbold For Hjertet kan give dig. Det er et fællesskab og nye kammerater.

Du behøver ikke have spillet fodbold før. Vi er på mange niveauer. Du behøver heller ikke fodboldstøvler og fodboldtøj.

Når Corona-regler tillader det, slutter vi af med ’3. halvleg’ i form af hyggeligt samvær og snak. Det vigtigste af alt, er, at vi er sammen, har det sjovt og kommer i form – og det er jo bare lidt sjovere med en bold ved fødderne.

Du er så hjertelig velkommen.

Fodbold For Hjertet er et samarbejde mellem DBU, Vordingborg IF, Hjerteforeningen og Vordingborg Kommune.

Her kan du læse mere om projektet

Morten Olsens Alle 2, 4760 Vordingborg
Bodil Zuschlag