Corona nyt 6-12-2021

Skrevet mandag d. 6. december 2021

Covid-19 retningslinjer

Opdateret 30. november 2021.
Hjerteforeningen

Vi holder nøje øje med situationen og udmeldinger fra Sundhedsstyrelsen, og opdaterer denne side løbende.

Vi følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger og retningslinjer:

Hold afstand, sprit af, luft ud og bliv hjemme, hvis du har symptomer.

Det betyder, at vi fortsat kan afholde fysiske aktiviteter i Hjerteforeningen.

Krav om coronapas

Vi genindfører pr. 6. december 2021 også coronapas for frivillige og deltagere til Hjerteforeningens aktiviteter for at passe på alle frivillige og deltagere. Coronapas vil være påkrævet for alle aktiviteter i Hjerteforeningen, både ude og inde samt være uafhængig af deltagerantal mm.

Coronapas er gyldigt:

• hvis du er tidligere smittet (inden for de seneste seks måneder)
  • er vaccineret eller testet negativ med en PCR-test der er højst 72 timer gammel og for hurtigtest (antigentest) der er højst 48 timer gammel.

Smitteopsporing

For at sikre mulighed for smitteopsporing skal frivillige tovholdere tilbyde deltagerne at de kan registrere deres kontakt oplysninger ved fysiske arrangementer, så det er muligt at kontakte de øvrige deltagere, hvis en deltager har været smittet. Registreringen sker selvfølgelig GDPR-sikkert.

Derudover er tovholderen ansvarlig for at opfordre alle deltagere til at downloade app’en ”Smitte|Stop” på deres smartphone ved arrangementer, i nyhedsbreve, på sociale medier osv. Hvis Covid-19 smitte bliver observeret, tager tovholderen kontakt til lokalafdelingen, som sørger for kommunikationen til deltagerne.

Hvis i har spørgsmål skriv til vordingborg@hjerteforening.dk.

Hilsen
Hanne Rossé Jensen