Succesfuld landsindsamling for Hjerteforeningen

Skrevet lørdag d. 13. maj 2017

Succesfuld landsindsamling for Hjerteforeningen
Der blev i alt fyldt 4,5 mio. kroner i indsamlingshjerterne, da frivillige indsamlere den 30. april var på gaderne og samle ind ved Hjerteforeningens landsindsamling. Det er en solid fremgang i forhold til sidste år

– Vi er taknemmelige for de mange bidrag ved søndagens indsamling. Stort tak til alle dem, der valgte at støtte os med både store og små beløb, siger Lisbeth Hansen fra Hjerteforeningens lokalforening i Vejle.

Fra morgenstunden var der tilmeldt ca. 4.700 indsamlere til Hjerteforeningens landsindsamling. Det er knap 2.000 flere indsamlere end sidste år. På baggrund af de tal, der allerede er indkommet, estimerer Hjerteforeningen indsamlingsresultatet til at være ca. 4,5 mio. kroner.

Stor tak til frivillige kræfter
Hjerteforeningens frivillige rundt i landet har ydet en stor indsats for, at Hjerteforeningen har nået sine mål for landsindsamlingen i år.

– Vores engagerede frivillige har givet en stor hånd både før og under landsindsamlingen i form af koordinering af indsamlingen og rekruttering af de mange indsamlere, som i år meldte sig. Et stort tak skal lyde fra min side til alle frivillige, der hjalp og bar, siger Hjerteforeningens adm. direktør, Kim Høgh.

Engagement i Region Syddanmark/Vejle
Hjerteforeningens frivillige har formået at aktivere alle afkroge af landet, og frivillige har banket for hjertet både på land og i by.
– Vi havde en god dag, og det var dejligt at mærke den lokale opbakning til hjertesagen. Vi håber, at vi med næste års landsindsamling den 22. april får endnu flere til at samle ind, så vi kan støtte hjerte-kar-syge og pårørende, siger Birthe Bjerg i Vejle.

Forskning og rådgivning
Hvert år bliver ca. 50.000 danskere ramt af en hjerte-kar-sygdom. Omkring 466.000 personer lever i dag med sygdommen i Danmark. På grund af landsindsamlingen kan Hjerteforeningen forske endnu mere i hjerte-kar-sygdomme. Forskning er dog langt fra det eneste fokusområde for Hjerteforeningen. Konsekvenserne af en hjerte-kar-sygdom kan være voldsomme for både patienterne og deres familier. Ud over de fysiske symptomer lider mange efterfølgende af angst og depression. Derfor arbejder Hjerteforeningen hver dag på at skabe bedre vilkår for både hjerte-kar-patienter og pårørende. Og det nytter. Der er hårdt brug for Hjerteforeningens arbejde.

Hør mere om Hjerteforeningens lokale indsats. Kontakt formanden for Hjerteforeningens lokalforening i Vejle, Birthe Bjerg, telefon 4183 3190, mail: bjergbirthe@gmail.com