Hjerte- og Lungetransplantationsklubben

Årsmøde 2022

Invitation til Årsmøde 2022

Lørdag d. 17. og søndag d. 18. september 2022

Så er det atter blevet tid til årsmøde i klubben.
Bestyrelsen har glædet sig til at præsentere programmet og
byde rigtig mange medlemmer velkommen til en dejlig weekend i Svendborg på:

Best Western Plus Hotel Svendborg, Svendborg

Centrumpladsen 1, 5700 Svendborg, Tlf. 6217 6208

Kom i god tid, da hotellet ligger midt i byen og er udfordret på parkeringspladser lige ved hotellet. Parkeringsvejledning sendes ud inden årsmødet, men kan også tilgås fra hotellets hjemmeside.

Lørdagens program:

Check ind på værelser kan ske efter hotellets anvisninger.

Kl. 13.15       Foredrag ved lungelæge Hans Henrik Schultz

Vi har inviteret Hans Henrik Schultz til en snak om transplantation gennem 30 år, ”vask af lunger”, den nyeste forskning og fremtiden for de lungetransplanterede.

Kl. 14.30       Pause – med kaffe/the og lidt til ganen

Kl. 15.15      Rundvisning på Forsorgshjem

De autentiske rammer i Nordens bedst bevarede fattiggård kryber ind under huden på besøgende i alle aldre. Her er dørene åbnet til en ellers lukket verden.

Kl. 17.30      Pause, så man kan tage hvil inden middagen eller en hyggelig snak med sin sidemand.

Kl. 19.00       Festmiddag – en 3-retters menu inkl. ½ flaske vin pro persona.

Søndagens program:

Morgenmad efter hotellets anvisninger

Kl. 09.00      Gåtur for de interesserede v/Peter. (Vi mødes i receptionen.)

Kl. 10.00      Foredrag med hjerteløber og overlæge Finn Lund Henriksen.

Overlæge Finn Lund Henriksen har gennem sit virke som hjertelæge gjort meget for at hjerteløberordningen udbredt til alle dele af Fyn. Han er en af folkene bag FirstAED app’en, der koordinerer udrykningen fra frivillige akuthjælpere, som derved kan komme til uheldsstedet før læge og ambulance.

Kl. 11.00      Kor session med kordirigent Henrik Møller Jensen.

Der er de i de senere år kommet fokus på, at sang udover at være sjovt og dejligt også er en sund aktivitet, både mentalt og fysisk. Korsangere får en god vejrtrækningsteknik og evnen til at økonomisere med ilten, hvilket er vitalt for mennesker med lungelidelser. Der er derfor dannet lungekor over hele landet.

Henrik Møller Jensen vil fortælle lidt om sit arbejde med lunge- og Parkinson-kor, og demonstrere dette med en mini korprøve for årsmødets deltagere.

Kl. 12.00      Frokost – samt en øl/vand pro persona.

Farvel og tak for denne gang.

Hotel Svendborg, Centrumpladsen 1, 5700 Svendborg
Trine Larsen