Hjerteforeningen Tønder

Mediyoga efterår 2023

Kort introduktion til Mediyoga, så foreligger der forskningsmæssig evidens for at denne yoga metode har en positiv virkning for patienter med forskellige lidelser.   Der kan være tale om  atrieflimren, højt blodtryk, efter myokard-infarkt, hjertesvigt, diabetes, forskellige former for cancer, stress, depression, angst, smerte, demens, diskusprolaps smerter, søvnløshed etc.

Mediyoga, medicinsk yoga, er en form af yogatræning i vejrtrækning og bevidst nærvær, sammen med aktive øvelser for krop og sind.
Kurserne har til formålet er at give deltagerne værktøjer til at hæve livskvaliteten; håndtere/lindre deres sygdomssymptomer ved hjælp af medicinsk yoga. Medicinsk yoga kan dyrkes af alle.   Øvelserne tilpasses den enkelte deltagers funktionsniveau så så alle kan være med, evt siddende på en stol eller skammel.

Kan du trække vejret, kan du også dyrke mediyoga!

Hjerteforeningen Tønder tilbyder igen til efteråret 2023 et undervisningsforløb i Mediyoga i samarbejde med mediyoga lærer Henriette Liengård.

Deltagergebyret kr 1000,00 bedes indsat på konto 9570 – 13422478 hos Danske Bank, bemærk beløbet dækker for 12 lektioner.

Praktiske oplysninger

Tønder Ro &Bevægelse