Hjerteforeningen Tønder

Mediyoga efterår 2022

Kort introduktion til Mediyoga:

Der foreligger efterhånden omfattende forskningsmæssig evidens for at denne yoga metode har en positiv virkning for patienter med forskellige lidelser, deriblandt atrieflimren, højt blodtryk, efter myokard-infarkt, hjertesvigt, diabetes, forskellige former for cancer, stress, depression, angst, smerte, demens, diskusprolaps smerter, søvnløshed etc.

Mediyoga, medicinsk yoga, er en form af yogatræning i vejrtrækning og bevidst nærvær, sammen med aktive øvelser for krop og sind.
Kurserne har til formålet er at give deltagerne værktøjer til at hæve livskvaliteten; håndtere/lindre deres sygdomssymptomer ved hjælp af medicinsk yoga. Medicinsk yoga kan dyrkes af alle – øvelserne tilpasses den enkelte deltagers funktionsniveau; evt siddende på en stol eller skammel.  Kan man trække vejret, kan man også dyrke mediyoga; det er da noget der er til at forstå!

Deltagergebyret kr. 700,00 bedes indsat på konto reg. 9570 konto nr. 13422478 hos Danske Bank.

Klinik Tønder Ro & Bevægelse
v/ Henriette Liengård