Oversigt over alle træningstilbud 2022 i Tønder kommune

Skrevet fredag d. 17. december 2021

Hjertemotion – sved på panden med et smil på læben!

Fysisk træning, smidighedsøvelser, konditionstræning, hvor en kompetent fysioterapeut står for træningen.  Efterfølgende socialt samvær med frugtordning.

Løgumkloster:   Træningen foregår tirsdage  p.t.  i tidsrummet 13.30-14.30 i det der er bedre kendt som det gamle Posthus, Kloster Fysio (Trines Center), Dravedvej 2E, Løgumkloster.

Tovholder Løgumklosterholdet : Nis Peter Jollmann mobil 24495696

————-        ——————-       —————

Tønder Sygehus:  Efterårssæson 2022 – Træningen flytter fra onsdage til tirsdage og kommer til at foregå i tidsrummet 16:15-17:15 i  Tønder Kommunes,Sundhedsafdelingens træningslokale på Tønder Sygehus.(Carstensgade fløjens nordlige indgang, på førstesalen) med en kompetent fysioterapeut, Kim Hansen Thomsen, som træner.

Kim er 38 år, og bor i Tønder med sin familie.
Han er uddannet fysioterapeut i 2009 fra Odense og har interesse i særligt træning samt akupunktur.
I det daglige arbejder Kim med træning og behandling af en bred vifte af patientgrupper.  I  fritiden  spiller Kim blandt andet fodbold.

Efter træningen er der, for de der ønsker at deltage i det, socialt samvær og frugtordning.

Tovholder Tønder Sygehus holdet: Hans Bossen mobil 91153931

Efterårssæsonen for begge hold starter op 6. september – se alle datoer i kalenderen.

Deltagergebyr Hjertemotion kr. 400,00 pr. sæson (forårs- og efterårssæson med ca. 14 træningslektioner pr. sæson)

Mediyoga.

Hjerteforeningen har de sidste par år tilbudt Mediyoga til medlemmerne igennem et undervisningsforløb med i alt 8 lektioner.  Mediyogaen afvikles i et samarbejde med Henriette Liengård i hendes klinik, Østergade 17, Tønder. (Mandage 16.30 -17.45).

Vi har haft 2 hold igennem i løbet af foråret 2022, det næste hold med 8 træningslektioner forventes at starte op igen efter sommerpausen 3. oktober med afslutning med udgangen af november – se kalenderen.  Deltagergebyr for 8 lektioner kr. 700,00 for medlemmer af Hjerteforeningen.

Mediyoga, medicinsk yoga,  er en form af yogatræning i vejrtrækning og bevidst nærvær, sammen med aktive øvelser for krop og sind.
Kurserne har til formålet er at give deltagerne værktøjer til at håndtere/lindre deres sygdomssymptomer ved hjælp af medicinsk yoga. Medicinsk yoga kan dyrkes af alle – øvelserne tilpasses den enkelte deltagers funktionsniveau.  Kan du trække vejret, kan du også dyrke Mediyoga – det er da opløftende i sig selv!

Læs evt. mere om denne yogaform på dk.mediyoga.com

Tovholder Mediyoga: Vivi-Ann Clausen mobil 21695385

Golfsport

I løbet af hele 2022 er det ligesom sidste år mulighed for at lære at spille golf.  Tilbuddet der populært går under navnet golf for kronikere, foregår i et samarbejde mellem patientforeningerne, herunder Hjerteforeningen, Tønder Kommune Sundhedsdafdeling og Tønder Golfklub på Tidsholmvej ved Rørkær, hvor det hele også foregår.

Tilbuddet- der er ganske gratis – har til formål at man lærer at spille golf Tønder Golfklub stiller køller, jern og bolde til rådighed, og forløbet indebærer bl.a. at man på ugebasis modtager 1 times undervisning af klubbens meget tålmodige golftræner; Jens. Og der er mulighed for at spille på klubbens par3-bane.

Et godt tilbud til alle der søger et motionstilbud hvor man får gået mange skridt ude i vor skønne natur; indgår i nye sociale sammenhænge; lærer nye mennesker at kende, og får nye venner.  Tilbuddet er allerede sat i værk, men der er stadig plads til nye deltagere, alle er velkomne, og du er velkommen til at tage en ledsager med.

Deltagerne fra sæsonen 2021 har etableret deres egen interne klub kaldet ”de kroniske optimister”- der mødes hver mandag eftermiddag til golf på golfklubbens par3 bane, med efterfølgende socialt samvær.  Det er meningen at vi, i takt med at vi bliver dygtigere til at spille golf, også får en ugentlig spilledag på 18-hullers baneanlægget torsdag formiddage. Spil på 18-hullers baneanlægget kræver imidlertid som minimum et flex-medlemskab i Tønder Golfklub.

Tovholder golfsport: Nis Peter Jollmann. mobil 24495696

________________________

Vi har skiftet pengeinstitut – Deltagergebyr  på de enkelte aktiviteter indbetales på Hjerteforeningen Tønders konto (Danske Bank) reg. 9570 konto nr. 13422478