Genåbning af træning – hjertemotion og MediYoga

Skrevet tirsdag d. 10. marts 2020

Opdateret 25. november 2020

I Hjerteforeningen følger vi løbende udviklingen vedrørende coronavirus COVID-19 i Danmark og de forholdsregler, myndighederne anbefaler. I Hjerteforeningen har vi et særligt og stort ansvar overfor både hjertepatienterne og sundhedsmyndighedernes mulighed for at håndtere denne meget specielle og kritiske situation. Et ansvar vi selvfølgelig tager – og tager meget alvorligt, også i Tønder selv om smittetrykket i vor region ligger i den lave ende!

Heldigvis ser det dog nu ud til at der er op til flere virksomme vacciner undervejs, som forhåbentligt vil medføre at vi alle kan finde tilbage til en mere normal tilværelse igen i 2021; og ikke mindst tillade at vi alle kan få brudt den sociale isolation som vi alle har gennemlevet siden marts måned og som givetvis har  sat sig sine spor hos mange.
Over hele landet er der idag stort set lukket totalt ned for hjertemotion i det format vi kendte det, men der er stadig mulighed for at finde træningsprogrammer som man kan lave selv derhjemme på hjerteforeningens hjemmeside.
Vi har løbende været i kontakt med Line og Mario på Tønder Sygehus, og vi arbejder lige nu med  et scenarie om at kunne starte mindre hold hjertemotion  op igen til januar 2021 tirsdage og onsdage for de af jer der er utålmodige efter at komme igang igen – men det bliver naturligvis med forbehold for at det er sundhedsfagligt forsvarligt og alle krav til hygiejne og afstand kan efterleves- og  efter først til mølle princippet – så er du interesseret i denne mulighed så meld venligst tilbage hurtigst muligt.  Hvis det ikke vil være sundhedsfagligt forsvarligt i nuværende lokaler på sygehuset, er en mulig løsning  at flytte træningen til Tønderhallerne.

Mediyoga – vi har været i dialog med vor mediyogalærer (Henriette Liengård) og holddeltagerne omkring  genoptagelse af undervisningen.  I en kombination af at der ud fra gældende sikkerhedsregler om øget afstand ikke kan deltage flere end 6 personer pr. hold; og en  overvejende tilbageholdende tilbagemelding fra holddeltagerne, har vi valgt ikke at tilbyde mediyoga gennem Hjerteforeningen i indeværende kalenderår.
Mere  vil kunne læses her når der foreligger en konkret plan for genoptagelse af træningen/undervisningen.

Vi vil tage nyt bestik af situationen løbende og opdatere hjemmesiden i takt med udviklingen.

Nye interesserede og allerede holddeltagere bedes under alle omstændigheder kontakte lokalforeningen for detaljer og retningslinjer i.f.m. opstart efter nedlukningen efter første bølge af Corona  virus.

Der kommer desuden løbende opdateringer på www.hjerteforeningen.dk/corona der som nævnt vil være omdrejningspunkt for al information.

Hjerteforeningen Tønder