MediYoga i Tønder (medicinsk yoga)

Skrevet fredag d. 13. september 2019

Inspireret af de gode erfaringer andre Hjerteforeningen har gjort med kursusforløb indenfor Medi-Yoga (medicinsk yoga) vil Hjerteforeningen Tønder også gerne tilbyde mediyoga til borgere i Tønder kommune målrettet borgere der er i risikogruppen for at udvikle, eller lever med hjertekar sygdomme.

MediYogxa teknikken er udviklet i Sverige, men er idag på mange svenske og enkelte danske hospitaler en anerkendt del af den almindelige patientbehandling.

Specifikt for Mediyoga er at man faktisk har forskningsmæssig evidens for at metoden har en positiv virkning for patienter med forskellige lidelser, deriblandt atrieflimren, højt blodtryk, efter myokard-infarkt, hjertesvigt, diabetes, forskellige former for cancer, stress, depression, angst, smerte, demens, diskusprolaps smerter etc.

Mediyoga, medicinsk yoga er en form af yogatræning i vejrtrækning og bevidst nærvær, sammen med aktive øvelser for krop og sind.
Kurserne har til formålet er at give deltagerne værktøjer til at håndtere/lindre deres sygdomssymptomer ved hjælp af medicinsk yoga. Medicinsk yoga kan dyrkes af alle – øvelserne tilpasses den enkelte deltagers funktionsniveau.

Hjerteforeningen Tønder har lavet en aftale med MediYoga lærer og terapeut Henriette Liengaard, der har klinik i Tønder (Østergade 17); vi starter op med 2 hold, et mandagshold og et torsdagshold; første gang i uge 43 (efter efterårsferien) i tidsrummet fra 16.30 – 17.45
Første gang bliver så 21. hhv 24. oktober

Forløbet af MediYoga vil være en kursusrække på 10 lektioner, én gang om ugen, hver lektion af en varighed på ca. 1 ¼ time.

deltagergebyret for 9 lektioner kommer til at beløbe sig til 500 kroner.

For yderligere oplysninger / informationer / tilmelding kontakt tovholder Nis Peter Jollmann. tlf 24495696 mail n5t@live.dk – eller et af de andre medlemmer af bestyrelsen. Max 10 deltagere på holdet,
tilmelding efter først til mølle princippet.