Hjerteforeningen Thisted

Foredrag med professor, overlæge Jan Jesper Andreasen

Skrevet onsdag d. 8. maj 2019

Forkalkning i kranspulsårerne: Mere skånsomme bypass-operationer på vej.

Hjerteforeningen byder på et spændende foredrag med professor, overlæge Jan Jesper Andreasen fra Hjerte-lunge kirurgisk afdeling, Aalborg Universitetshospital.

Jan Jesper Andreasen er specialeansvarlig overlæge på hjerte-lungekirurgisk afdeling på Aalborg Universitet. Her har han gennem en årrække stået i spidsen for en udvikling, der har ført klinikken frem til en position med en høj international standard.

Han har personligt gennemført og assisteret ved mere end 3000 hjerteoperationer. Han har bl. a. været i Kina for at lære fra sig, men bestemt også for at lære noget af dem, og for at få udført flere operationer, end det ellers ville være tilfældet, da han mener det er vigtigt for alle kirurger at opbygge og vedligeholde erfaring og rutine. Derudover har Jan Jesper Andreasen skrevet et utal af videnskabelige artikler og kapitler i lærerbøder, men ikke mindst, er han en fremragende formidler af sin store viden.

Det er således en særdeles erfaren foredragsholder vi har inviteret til Thisted.

Foredraget foregår på Thy uddannelsescenter, Lerpyttervej 43, tirsdag den 21. maj, kl. 19,00

Vi vil meget gerne have man tilmelder sig, til formanden , 61760007 eller [email protected] af hensyn til forplejningen