Hjerteforeningen Thisted

Kvinde kend dit blodtryk

Skrevet søndag d. 5. maj 2019

Hjerteforeningen Thisted måler blodtryk på Hurup Apotek i anledning af Womens Week.

Det er vigtigt at kende sit blodtryk, for forhøjet blodtryk er en af hovedårsagerne til at blive ramt af sygdom i hjerte og kar. Omkring en femtedel af den danske befolkning i aldersgruppen 20-89 år lider af forhøjet blodtryk. Det svarer til knap en million mennesker, og omkring 30 procent af dem, der har forhøjet blodtryk, ved ikke, at trykket er for højt.

Derfor er der god grund til at smutte forbi Hurup Apotek, når apoteket i samarbejde med Hjerteforeningen Thisted inviterer til blodtryksmåling i anledning af Womens Week.

Blodtryksmålingen foregår på Hurup Apotek torsdag den 9. maj kl. 14:00 -16:00. Der er ingen tilmelding, du kan bare møde op og det er gratis at få målt blodtrykket.

Hver dag dør 17 kvinder af en hjerte-kar-sygdom – det er alt for mange. Så få tjek på trykket, opfordrer Karen Serup, formand for Hjerteforeningen Thisted.