Hjerteforeningen Høje-Taastrup

Nyt fra lokalforeningen i Høje-Taastrup

Skrevet torsdag d. 5. januar 2023

Det er en glæde for Hjerteforeningen Høje-Taastrup at meddele, at vi nu er en etableret lokalforening i kommunen med dertilhørende bestyrelse. Bestyrelsen arbejder på at tilbyde relevante aktiviteter til kommunens hjertepatienter. På nuværende tidspunkt er der planlagt følgende to aktiviteter – og flere er på tegnebrættet…

Hjertemotion

Hjertemotionsholdet fortsætter i løbet af forår 2023, hvor holdet allerede er fyldt op. Her vil vi i gruppe af 14 personer træne sammen under vejledning og overvågning af en fysioterapeut med kendskab til rehabilitation af hjertepatienter. Træningen foregår hver onsdag fra klokken 17:30 til 19:00 i Sunhedshuset på Espensvænge. Hold øje med nyhedsbrevet, når tilmelding til efterårets hold åbner.

Hjertecafe

De flydte lokaler fra de to tidligere hjertecafeer vidner om en stor interesse for konceptet. Derfor vil vores velkendte foredragsholder, læge og hjerteforsker, Hashmat Bahrami endnu engang underholde med et foredrag. Denne gang omhandlende sygdommen hjertesvigt med fokus på:

• Årsager til sygdommen
  • Symptomer og hvad man skal være opmærksom på
  • Diagnostik og forklaring af de forskellige undersøgelser man som patient kan møde
  • Behandlingsprincipper

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål, tale med andre hjertepatienter og få indflydelse på indholdet af fremtidige lignende foredrag.

Foredraget finder sted tirsdag den 31. januar kl. 16.30-17.30 i Sundhedscenteret på Espens Vænge 44 i Taastrup.

Det er gratis at deltage og alle er velkomne.

Er man interesseret i at holde sig opdateret med vores aktiviteter kan man tilmelde sig Hjerteforeningen Høje-Taastrup.