Hjerteforeningen Svendborg

Nyt for medlemmer af Hjerteforeningen Svendborg

Skrevet tirsdag d. 11. januar 2022

Vi tilbyder MediYoga i det nye år.

MediYoga
Videnskabelige studier har vist at MediYoga/Medicinsk yoga med fokus på vejrtrækning, har fordelagtige effekter på hjerterytmen, blodtrykket, reducerer angst og depression samt forbedrer livskvaliteten.
Den dybe vejrtrækning stimulerer det parasympatiske nervesystem (ro og hvile systemet), hvoraf effekten af MediYoga resulterer. Hver session består af åndedrætsøvelser, en yogaserie, afspænding og meditation.

Alle kan lave MediYoga
Udgangsstillingen for øvelserne kan være i skrædderstilling eller på en stol. Der vil være alternative øvelser til dig, der har behov pga. smerter eller gener i kroppen.

Medicinsk yoga er terapeutisk yoga med dokumenteret effekt
MediYoga er baseret på forskning og udviklet i samarbejde med det svenske sundhedsvæsen. Moderne lægevidenskab og urgamle metoder bliver forenet i MediYoga for at støtte vores egen heling. MediYoga arbejder på det fysiske, mentale og emotionelle plan gennem blide øvelser og meditationer, som alle kan lave.

Mange oplever at få optimeret deres vejrtrækning, bliver mere afspændte, får øget energi og/eller øget fleksibilitet i kroppen. Dette har medført at der anvendes MediYoga på flere sygehuse i Sverige til behandling af hjertesygdomme.

Praktisk:

Hvornår:
Forløbet med MediYoga er 16 gange i alt 75 min. per gang. Der er plads til 15 deltagere og holdet ligger hver fredag kl. 13.30-14.45 med start den 21.1.22. (Der ikke er hold i uge 7/vinterferie og uge 11)

Pris: 800 kr for alle 16 gange.

Hvor:
I Sundhedshuset, Hulgade 9, 1. sal, 5700 Svendborg.

Underviser:
Fysioterapeut og MediYoga instruktør: Line Gude Vilholm. Ved spørgsmål til undervisningen ring: 24 88 70 70.

Tilmelding:
Villy Andersen på tlf.: 20 40 10 68.