Hjerteforeningen Stevns

Nytårsmarch 2023

Skrevet lørdag d. 10. december 2022

Vejret tør vi ikke spå om, men uanset vejr og vind, så vil vi igen forsøge at afvikle den traditionsrige nytårsmarch i Gjorslev Bøgeskov 1. januar 2023.

Nytårsmarchen samler glædeligvis hvert år rigtig mange mennesker. På trods af corona samlede vi omkring 600 personer i 2022, som alle fik en dejlig gåtur i skoven, hvor der som regel er dejligt læ.

NYT: Ud over det velkendte arrangement bliver der flere nye ting i år. Således bliver der hele 2 ruter at vælge imellem: én på ca. 3 km og én på ca. 5 km. Man kan derfor roligt tage børn med, som måske ikke kan gå den lange tur.

Man kan frit vælge afgang på ruterne i tidsrummet klokken 12.00-13.30 – man skal dog være retur igen senest klokken 15.00, hvor det hele lukker ned. Alle deltagere får udleveret en spilleplade (husk derfor skriveredskab). Der er præmie til alle vindere, og der er frugt, kakao eller kaffe samt småkage til alle deltagere.

NYT i år bliver også, at der blandt deltagerne vil blive trukket lod om et gavekort på kr. 600 til Traktørstedet Bøgeskoven.

Takket være vore sponsorer er deltagelse helt gratis, hvorfor jeg naturligvis også her vil takke Vaskerifonden, Dagli´Brugsen i Rødvig samt Traktørstedet Bøgeskoven for at dette store arrangement kan lade sig gøre. Selvfølgelig også en stor tak til de frivillige, som stiller op samt til Gjorslev Gods for deres imødekommenhed.

Der er altså mange gode grunde til at møde op og deltage i nytårsmarchen – tag derfor gerne børn, hunden, naboen eller hvem som helst med.