Hjerteforeningen Slagelse

Hjertemotion i Slagelse og Korsør

Skrevet søndag d. 7. januar 2024

Hvad er Hjertemotion?

Med Hjertemotion ønsker Hjerteforeningen at skabe et fællesskab for hjertepatienter med motion og fællesskab i centrum.

Hjertemotion er holdtræning der er tilrettelagt ud fra faglige retningslinjer og anbefalinger, og tager hensyn til de fysiske og mentale udfordringer, som hjerte-kar-patienter kan opleve i hverdagen og i forbindelse med motion. Hjertemotion er træning halvanden time.

Hjertemotion drives af frivillige i Hjerteforeningen Slagelse

Formålet med Hjertemotion er:

• At understøtte fastholdelse af fysisk aktivitet blandt hjertepatienter
  • At tilbyde motionshold til hjertepatienter i trygge rammer.
  • At understøtte socialt samvær med andre hjertepatienter i forbindelse med og efter træningen
  • At bygge bro fra hjerterehabiliteringen til et aktivt hverdagsliv med hjertesygdom

Hjerteforeningen Slagelse tilbyder Hjertemotion i både Hjertehold i Korsør og Slagelse. Så kunne du tænke dig, at høre mere om vores tilbud er du velkomment til at kontakte Tovholder

Hjertemotion Slagelse træner mandag