Hjerteforeningen Skjern/Tarm/Videbæk

Foredrag ved psykolog Berit Kjærside Nielsen

Skrevet fredag d. 7. oktober 2022

Titel: Et hjerte slår sjældent alene – at være pårørende til en hjertesyg
Et stigende antal danskere lever med hjertesygdom, og selvom behandlingsmulighederne er gode, oplever mange at livet forandres, da sygdommen påvirker såvel fysisk som psykisk. Men det er ikke kun den hjertesyge, som rammes. Som pårørende til en hjertesyg kan din hverdag være præget af mange bekymringer.
En stor undersøgelse foretaget af Hjerteforeningen i 2021 viser, at rigtig mange pårørende til hjertepatienter oplever dårlig trivsel og har mange bekymringer. De pårørende savner information og inddragelse fra sundhedspersonalet, og meget få bliver tilbudt støtte i rollen som pårørende.
Foredraget denne aften vil være med de pårørende i centrum. For når ens nærmeste bliver hjertesyg, påvirkes alle, der står tæt på.
Foredragsholder er Berit Kjærside Nielsen, psykolog/ seniorforsker i sundhedspsykologi og patientinvolvering. Berit har i en årrække holdt foredrag om pårørendereaktioner.
Foredraget finder sted i Ringkøbing-Skjern Kulturcenter, torsdag den 27. oktober 2022, kl. 19.00