Hjerteforeningen Skive

Sommerhilsen

Skrevet torsdag d. 22. juni 2017

Kære medlemmer af Hjerteforeningen Skive.

Sommeren står lige for døren, hvorfor en lille sommer hilsen med stor Tak for jeres støtte til os, det første halvår 2017.

Hjerteforeningen Skive har i år haft FOKUS på HJERTEMOTION, ud fra vi ved, at det at dyrke motion, REDDER LIV, uanset om man er hjertepatient eller ej.

Vi har d.d. i alt 75 Hjertemotionister i gang med motion 1-2 gange om ugen, i h.h.v Skive, Jebjerg Sport og Event Center og Pulsen i Balling.

Desuden er der i foråret afholdt Landsindsamling, RED LIV kampagner, Kystvandring med Naturfrednings Foreningen, BT målinger, Hjerte Cafe møder og meget andet.

Red LIV kampagnen er et af de store FOKUS områder i resten af året og der vil blive søgt efter ”personer”, der kunne have interesse i at gå ind og få en weekend uddannelse gratis som RED LIV Instruktører.

Det eneste det kræver, er at man har interesse for emnet, er udadvendt og kan formidle et budskab.

Hjerteforeningens mål er, at der inden år 2020, skal være undervist ca 30.000 i Livreddende førstehjælp, af Hjerteforeningens instruktører.

OBS!!!

Allerede planlagte aktiviteter i efteråret 2017- sæt X i kalenderen!

Mandag d. 4 september kl. 19- 21.00, Sundhedshusets Festsal plan 6.

Emne:  Aktiv dødshjælp og brugen af genetisk test for arvelige sygdomme v/ Professor Thomas Ploug,

( se pressemeddelelse senere).

Mandag d.13 november Kl. 18.30- 20.30

Emne: Med udsigt til begge sider v/ Sygehuspræst og forfatter Preben Kok, Vejle

( se pressemeddelelse senere)

Et gammelt visdomsord siger: hvor der er helhed, er der altid mindst to sandheder, der er sande på samme tid.

Mange sommerhilsener

Jette Bach Formand

Følg vores aktiviteter på Face Book, vores hjemmeside www.skive.hjerteforeningen.dk