Hjerteforeningen Sæby

Gåtur med fortælling af kommunens skovfoged

GÅTUREN d. 2.10.2022
på Hjertestien i Gybels og Kjeldgaards Plantage

“Søndag d. 2.okt genindviede Sæby Hjerteforening den nye sløjfe på hjertestien i Gybels Plantage, efter kommunen sidste efterår rensede den gamle tørvesø op og i den forbindelse anlagde en rigtig gå sti med grus rundt om søen.

I dagens anledning havde de mange fremmødte følgeskab af Frederikshavn Kommunes Skovfoged Lars Hoff Brøndum, som på bedste vis fortalte historien bag plantagen og samtidig gav os et godt indbl

ik i kommunes skovdrift. Vejret viste sig også fra den allerbedste side med det smukkeste efterårssolskin.

Lars anbefalede alle til at gå en skov tur i en af de mange kommunale skove vi har i Frederikshavn kommune, bl.a. Gybels – og Kjeldgaards Plantage, hvor vi alle kan gå frit og plukke og samle kogler eller andet pynt til eget forbrug.

I Gybels Plantage er der fine stier, så også gående med rollator og barnevogn fint kan komme rundt.