Udsat: Den dag Maria fik hjertestop – foredrag i Sæby Spektrum d. 4.5.22

Skrevet søndag d. 3. april 2022

Dette foredrag er udsat til senere 2022

Vi har inviteret Maria Lehmann Madsen fra Elling til at komme og fortælle om den søndag i 2020, hvor hun som 44 årig, helt uventet blev ramt af hjertestop, mens hun sad ved bordet i stuen og hjalp sin datter med lektierne.

Maria selv husker ingenting fra den dag. Men hun er dybt taknemmelig for den hjælp hun fik, fra sin mand, naboer og hjerteløbere fra byen til de professionelle falckreddere der tog over og som tilsammen er årsag til, at hun kan stå her i dag.

Maria vil fortælle om, hvordan hun har arbejdet for at komme ovenpå fysisk og psykisk og tilbage til livet og hverdagen som mor, folkeskolelærer og crossfit instruktør.

Tidligt i forløbet fandt hun ud af, hvor vigtigt det er for hende at andre også får den rette hjælp, hvis de kommer i samme situation. I 2021 tog hun derfor initiativ til indsamlingen til en hjertestarter, der skulle hænge i den modsatte ende af byen, hvor afstanden er længere til nærmeste hjertestarter. Rigtig mange frivillige meldte sig som indsamlere og da pengene blev talt sammen, var der nok til hele to nye hjertestartere i Elling.

Det og meget mere vil vi glæde os til at høre om, når denne livsglade og inspirerende kvinde kommer til Sæby Spektrum d. 4.5.

Vi i Hjerteforeningens lokalafdeling i Sæby vil på aftenen fortælle om Hjerteløberne, og du kan møde nogle af de lokale frivillige Giv Liv instruktører og få en aftale om et gratis Giv Liv kursus hjemme hos jer i familien, sammen med naboerne, i jeres forening, på arbejdspladsen eller der hvor I gerne vil, instruktøren  kommer på besøg.

Tilmelding til aftenen. Følg dette link: https://forms.office.com/r/Xc5z9TEXqB