‘Fodbold for Hjertet’

Skrevet tirsdag d. 23. juni 2020

Bliv en del af ‘Fodbold for Hjertet’-holdet i RB 1906.

‘Fodbold for Hjertet’ er motionsfodbold med dokumenteret effekt på sundheden for danskere med hjerte-kar-sygdomme, diabetes og andre livsstilssygdomme.

En halv million danskere er ramt af hjerte-kar-sygdomme, og hvert år dræber disse sygdomme tusindvis af danskere. Her kan motion både forebygge og give et længere og bedre liv, og med de rigtige motionstilbud til målgruppen, bliver de gode vaner ikke droppet i det lange løb.

Motionsfodbold har et stort potentiale i forhold til fastholdelse af spillerne. Sammenhold, fællesskab og god og varieret træning til alle betyder, at fodbold kan være nøglen til et bedre liv for danskere med livsstilssygdomme.

Kom og vær med, når RB 1906 i et samarbejde med Roskilde Kommune og Hjerteforeningen starter ‘Fodbold for Hjertet’, et tilbud om motionsfodbold for mænd og kvinder, der har hjerte-kar-sygdomme – eller som er i risikogruppen for at få disse sygdomme.

Der er plads til alle, både den aldrende Laudrup og den absolutte nybegynder på grønsværen. ‘Fodbold for Hjertet’ er et helt nyt motionskoncept, som nu kommer til Roskilde.

Træneren er uddannet i at tage hensyn til alle. Det handler ikke om at være den stor boldkunstner, men om at hygge sig og have det sjovt sammen med gode holdkammerater.  Der er ingen tacklinger og træningen er skånsom. Det vigtigste af alt, er, at man sammen har det sjovt og kommer i form – og det er jo bare lidt sjovere med en bold ved fødderne.
Bevægelse er godt for både krop og sind – og motionsfodbold er et rigtig godt bud, når du skal i gang eller videre med motion, uden at det bliver hårdt og kedeligt. Motionsfodbold er god og varieret træning, som styrker både krop, kondi og knogler.
Særligt har fodbold også vist sig effektivt ift. at sænke blodtrykket og øge hjertets funktionsevne. Men du vil sikkert opleve, at det bedste er sammenholdet og det gode fællesskab på holdet.

Du kan læse mere i kalenderen på  Hjerteforeningen Roskilde