Hjerteforeningen Roskilde

Hjertecykling

Hjerteforeningen Roskilde inviterer til et helt nyt koncept – Hjertecykling

Torsdag d. 15. juni 2023, afholder Hjerteforeningen Roskilde sin første Hjertecykling, med vores egen Finn Buhl i spidsen.

Arrangementet er for dig, der syntes “at gå” er for besværligt, men gerne vil have lidt motion. Vi kører derfor en tur på omkring 12-15 km.

Vi mødes kl. 10.00 på Holbækvej i krydset til Sønderlundsvej ved Katedralskolens administrationsbygning (den tidligere “Helligkors sal”).

Vi cykler derpå ud mod Svogerslev og videre ud til Kornerup. Her drejer vi fra mod Kattinge mod Kattingeværk og frem mod Boserup Skov. Vi fortsætter frem mod Sankt Hans Hospital, som vi kører igennem. Vi fortsætter til slut mod Sankt Jørgensbjerg, kører bag om ned til kirken og ender nede i havnen, hvor turen slutter.

Turen tager i moderat tempo 2 timer – måske lidt mere.

Vi holder de pauser der er behov for undervejs. Vi trækker også op ad bakker, hvis der er behov for det.

Husk: Vi cykler for jeres skyld, og det skal være sjovt og hyggeligt at cykle.

Turen ledes af Finn Buhl, som selv er hjertepatient (arterieflimmer), og Finn cykler ikke stærkt, men således at vi kan nyde turen.

HUSK:
– Din cykel skal være pumpet før du tager afsted
– Din cykelhjelm (det er ikke et krav, men blot et godt sikkerhedsråd)
– Lidt at spise og drikke undervejs

Alle er velkomne, og selvom du ikke er hjertepatient eller er medlem af Hjerteforeningen.
Turen er gratis.

Vi glæder os til at se dig.

Start på Holbækvej i krydset til Sønderlundsvej ved Katedralskolens administrationsbygning (den tidligere "Helligkors sal").
Finn Buhl
roskilde@hjerteforening.dk