Hjerteforeningen Roskilde

Hjertecafé – Kan man tænke sig rask? LUKKET FOR TILMELDINGER

Kan man tænke sig rask? – Nyt spændende foredrag

OBS! Grundet stor interesse må vi desværre lukke for tilmeldinger.

Vi vil forsøge at gentage én af vores store succeser – Onsdag den 10. april kl. 19-21 får Hjerteforeningen Roskilde igen besøg af Journalist og Fakta- og dokumentarchef på TV2, Thomas Breinholt.

Siden han besøgte Hjerteforeningen Roskilde i 2023, er der kommet nye oplysninger – ligesom hans bog af samme titel er udkommet.

Thomas har rejst rundt i hele verden, haft interviews med mere end 40 fremtrædende forskere, ligesom han har fordybet sig i videnskabelige artikler og studier for at se, hvad vi egentlig kan vide med nogenlunde sikkerhed.

I foredraget kommer Thomas bl.a. ind på:

• Vi skal bl.a. have videnskabens svar på, hvad der foregår i forbindelsen mellem sindet og kroppen.
  • Hvad er årsagen til, at vores hjerte-kar-system tager skade af konfliktfyldte ægteskaber?
  • Hvorfor er ensomhed dræbende?
  • Hvorfor overlever vi længere med kræft, når vi er gift?
  • Har forskningen en opskrift på, hvad vi selv kan gøre for at aktivere de selvhelbredende kræfter inden i os.

Efter foredraget er det muligt at købe bogen.

Foredraget er gratis, men kræver tilmelding, så lyder dette som noget for dig, så send din tilmelding til: [email protected].

Har du nogle spørgsmål til denne Hjertecafe, er du meget velkommen til at kontakte os via mail: [email protected].

Vi glæder os til at se dig.

Roskilde Bibliotek
Dr. Margrethes Vej 14
4000 Roskilde

Afholdes i Bibliotekssalen i stueetagen.

Parkering: Vi anbefaler at I benytter Parkeringshuset ved Sortebrødre Plads.