Hjerteforeningen Roskilde

“Gå lidt længere” i Boserup Skov

D. 29/9-2022 står Finn Buhl igen i spidsen for Hjerteforeningen Roskildes nye vandre koncept: Gå lidt længere

Vi mødes på parkeringspladsen “Den høje P-plads” ved Boserup Skov kl. 10.30, hvor vi begynder vandreturen ved at gå ned mod “Naturcentret” midt i Boserup Skov. Herfra går vi videre ned mod Lerskrænten, drejer til vendtre og går ud i den del af Boserup Skov, de fleste sjældent benytter. Vi går helt ud til “Kattinge Værk”, hvor man i sin tid producerede cellulose, følger Boserupvejen et lille stykke tilbage og går ind i skoven igen, finder hen til “Boserup Sanatorium”, hvor vi finder den lille smalle sti med navnet “Slangestien”, som vi følger tilbage til “Den høje P-plads”.

Turen tager, i moderat tempo, omkring 1½ – 2 timer.

Der er desværre ingen steder der giver mulighed for at Hjerteforening Roskilde kan give en forfriskning på denne tur.

Vi holder de pauser undervejs, som I har brug for.
Husk! Vi vandrer for jeres skyld, og det skal være sjovt og hyggeligt at vandre.

Turen ledes af Finn Buhl, som selv er hjertepatient (arterie flimmer). Finn går ikke stærkt, men gerne ”lidt længere”.

Du skal huske:

• Ifør dig gode vandresko eller støvler
  • Tag én eller to vandrestokke med: Én vandrestok aflaster 10-12%. To vandrestokke aflaster ca. 25%. Det er værd at erindre sig.
  • Husk også lidt at spise undervejs: Frugt, chokolade og lignende. Men husk især noget at drikke.

Det kræver ingen tilmelding og alle er velkommen – også selvom du ikke er hjertepatient eller er medlem af Hjerteforeningen.
Tjek altid vores hjemmeside for evt. aflysning på vandredagen.
Turen er gratis.

Har du spørgsmål til turen kan Finn Buhl træffes på tlf.: 2336 1211.

Vi glæder os til at se dig.

Praktiske oplysninger

Den høje P-plads ved Boserup Skov