”Gå for hjertet” til Svogerslev sø – som er en del af Skjoldungestien.

Hjerteforeningen Roskilde inviterer til en gåtur med, turleder May-Britt Damgaard der selv er hjertesvigtspatient og som ønsker at starte ”Gå for hjertet” op, da hun elsker at gå ture, men ikke længere er i stand til at gå hurtige og lange ture.

Turen går fra parkeringspladsen ved Svogerslev kirke, ad Svogerslev Bygade / Kildevænget ned til søen og videre ud til trækfærgen. På tilbagevejen vil vi følge en sti bagved Sø kvarteret, hvorfra vi kan nyde udsigten udover søen. Vi tager bussen fra Kongemarksvejen tilbage til kirken, hvor turen slutter.

Husk gode sko, da stien langs søen er lidt ujævn og græsset kan være både langt og vådt. Når vi forlader stien ved søen og går op til Sø kvarteret og videre til bussen, er der en mindre stigning, men bare rolig, vi tager den med ro hele vejen. Turen er ikke rollator egnet.

Turlængde: ca. 3 km
Pris: gratis
Husk: gode sko, rejsekort og evt. egne drikkevarer.

Har du spørgsmål til turen kan May-Britt træffes på tlf. 61661612.

Tilmelding med oplysning om navn og tlf.nr., skal ske til May-Britt  via mail: Roskildehjerteforening@gmail.com  i tilfælde af turlederen må melde afbud.

Vi glæder os til at se dig.

Praktiske oplysninger

Mødested: parkeringspladsen ved Svogerslev kirke.
May-Britt Damgaard
Roskildehjerteforening@gmail.com