“Gå for hjertet” til Lynghøjsø

Hjerteforeningen Roskilde inviterer til en gåtur med turleder May-Britt Damgaard, der selv er hjertesvigtspatient og som har startet ”Gå for hjertet” op, da hun elsker at gå ture og ønsker at dele oplevelsen med andre. På turene bliver der derfor lagt vægt på hyggeligt samvær. Distancerne er korte og foregår i et roligt tempo med gode pauser undervejs. Du er altid velkommen til at tage en eller flere med på turen.

Vi mødes på den første parkeringsplads, når du kommer fra Roskilde, på Lyngageren.

I dag skal vi opleve dette skønne naturparadis, som er en tidligere grusgrav. Lynghøjsø er den største af de 3 Lynghøjsøer. Her er skabt mange initiativer for at tiltrække perlens opmærksomhed: madpakkehus, udekøkken, bålpladser, shelters, hundeskov og derudover er det også muligt at bade her. Vi håber at se mange af jer på denne smukke tur. Tag gerne en lille madpakke med, som er oplagt at nyde ved madpakkehuset.

Vigtigt! Husk: gode sko, en lille madpakke og drikkevarer
OBS! Da May-Britt holder ferie i juni og juli vil det være Finn Buhl, som er turleder på disse ture.

Turlængde: 2,5 km
Pris: gratis

Har du spørgsmål til turen kan Finn Buhl træffes på tlf.: 23361211.

Tilmelding med oplysning om navn og tlf. nr., skal ske til Finn Buhl via mail: roskildehjerteforening@gmail.com i tilfælde af at turlederen må melde afbud.

Vi glæder os til at se dig.

Praktiske oplysninger

Lyngagersø

Mødested: Den første parkeringsplads, når du kommer fra Roskilde, på Lyngageren.
Finn Buhl
roskildehjerteforening@gmail.com