”Gå for hjertet” til Himmelsøen.

”Gå for hjertet”

Hjerteforeningen Roskilde inviterer til en gåtur med turleder May-Britt Damgaard, der selv er hjertesvigtspatient og som elsker at gå ture, men ikke længere er i stand til at gå hurtige og lange ture. Turen vil foregå i et roligt tempo, hvor alle kan være med.

Mandag d. 11. oktober 2021 kl. 10:30.

Bus 212 mod Hastrup kan evt. benyttes fra Roskilde station og holder tæt ved parkeringspladsen til Himmelsøen. Bussen kan også benyttes tilbage til Roskilde station.

Når vi går fra parkeringspladsen ned til søen, en tidligere grusgrav, bliver vi mødt af den smukke udsigt. Søen ligger smukt mellem vildtvoksende natur, som forhåbentligt viser sig i de fineste gyldne efterårsfarver. Vi har god tid til at nyde udsigten og måske vi er heldige at opleve fugle på træk. Der vil være mulighed for at nyde evt. medbragt drikkelse inden turen slutter.

Stien rundt om søen er grus belagt og er ikke rollatoregnet. Undervejs kommer vi til at gå på en 140 m flydebro.

Turlængde: ca. 2 km
Pris: gratis
Husk: gode sko og egne drikkevarer.

Har du spørgsmål til turen kan May-Britt træffes på tlf. 61661612.

Tilmelding med oplysning om navn og tlf.nr., skal ske til May-Britt via mail: Roskildehjerteforening@gmail.com  i tilfælde af turlederen må melde afbud.

Vi glæder os til at se dig.

Praktiske oplysninger

parkeringspladsen ved Himmelsøen, overfor Dyrenes Beskyttelse på Darupvej.
May-Britt Damgaard
Roskildehjerteforening@gmail.com