Hvad sker her i COVID – 19 tiden

Skrevet tirsdag d. 6. oktober 2020

Kære medlemmer af Hjerteforeningen Rebild

Covid-19 har siden marts 2020 været årsag til store ændringer for hele befolkningen i Danmark, og det har haft en særlig betydning for de aktiviteter, som Hjerteforeningen i Rebild har mulighed for at tilbyde medlemmerne.

Hjerteforeningen Rebild har indtil marts 2020 bla arrangeret hjertemotion, tilbudt blodtryksmåling, afholdt foredrag, været medarrangør af gå-bingo, afholdt Hjertehøjskole mm

Som patientforening har vi et særligt – og stort – ansvar i håndteringen af Covid-19, fordi en stor del af vores primære målgruppe er i øget risiko for at blive alvorligt syge, hvis de bliver smittede. Vi har en særlig forpligtelse til ikke at udsætte personer i risikogruppen for smitte, ikke at bidrage til smittekæder og sikre, at det i givet fald er muligt at gennemføre smitteopsporing

Og det betyder noget for hvilke aktiviteter, vi kan og skal gennemføre.

Som situationen er nu, har Hjerteforeningen derfor besluttet at udskyde alle indendørs aktiviteter – bortset fra Hjertemotion –  til efter 1. september 2021.

Hjertemotion i Rebild

Vi er så heldige og privilegerede at vi kan fortsætte med hjertemotion i kommunen. Hjertemotionen foregår i Støvring, Skørping og Nørager og alle vore hold fortsætter uændret, dog på den måde, at der er taget de nødvendige forholdsregler vedr. Covid-19. Lokalerne de enkelte steder er så store, at gældende regler fra sundhedsmyndighederne kan overholdes både når det gælder motionen, og det efterfølgende sociale samvær med kaffe. Vi skylder vores samarbejdspartnere Støvring Fysiocenter, BeneFiT Skørping samt Nørager fysioterapi en stor tak for deres flotte indsats.

(Har du ikke mulighed for at følge et hold, vil vi opfordre dig til at benytte vores online hjertemotion. Se linket herunder)

Hjertemotion – ONLINE

Hjerteforeningen har også skabt et online motionsunivers, hvor der ligger træningsvideoer til hjemmetræning. Følg linket her: https://hjertemotion.dk/hjertemotion-live/

Motion på Hjertestier i Rebild

Bestyrelse arbejder i øjeblikket på at få afmærket flere hjertestier i kommunen og når det er på plads, vil vi sende information til jer om disse muligheder.

Har I særlige ønsker om hvor sådanne stier kunne være ønskede, kontakt da meget gerne et medlem af bestyrelsen.

Hjerteforeningen og Covid-19

Har I behov for råd og vejledning – også om Covid-19, så står Hjertelinjen altid til rådighed for jer.

Hjertelinjens telefonnummer: 70 25 00 00

I kan også finde podcasts, vejledninger, links og en masse gode råd vedr. hjertesygdom og corona via dette link: https://hjerteforeningen.dk/corona/

I er altid velkomne til at skrive til lokalforeningen i Rebild, det gør I på email: rebild@hjerteforeningen.dk

De bedste hjerte-hilsner