Hjerteforeningen Rebild

Foredrag: ”Søvn og søvnens betydning”

Skrevet tirsdag d. 20. februar 2024

Hjerteforeningen Rebild inviterer til endnu en spændende foredragsaften, onsdag, den 20. marts kl 17-19 på Rebildhus.

Tilmelding senest 13. marts kl. 12.00
Mail: [email protected]
Telefon: 21738634

Denne gang er det Jan Ovesen, søvnekspert, speciallæge i søvnmedicin og øre-næse-hals sygdomme, der vil gøre os klogere på

”Søvn og søvnens betydning”

Vi sover en stor del af vort liv – måske en tredjedel – eller gør vi nu det? Og gør vi det godt nok?

Skal man tro på, hvad man læser i avisen, på de sociale medier, hvad man ser på TV og hvad man taler med hinanden om, har rigtig mange af os problemer med at sove, og vi føler måske ikke vi sover nok eller godt nok.

Og meget naturligt får det os til at tænke over, hvad det er, søvnen gør for os og hvad sker, hvis ikke vi får nok søvn.

Hjerteforeningen Rebild har inviteret Jan Ovesen, speciallæge i søvnmedicin og øre-næse-hals sygdomme til at gøre os klogere på dette emne.

Jan Ovesen er en af landets førende søvneksperter. Han har mere end 35 års erfaring med søvnmedicinske problematikker fra klinisk arbejde, søvnforskning og undervisning.

Jan Ovesen har gennem årene været initiativtager til bl.a. en klinik til diagnostik og behandling af alle søvnsygdomme og har igangsat adskillige forskningsaktiviteter.

Senest kan nævnes Søvnexperten, et firma, der underviser og rådgiver virksomheder om risici ved søvnmangel og betydning af normal søvn for de kognitive funktioner.

Siden midten af 80’erne har Jan Ovesen undervist i søvnmedicinske emner og siden 2013 afholdt faste årlige kurser for Lægeforeningen.

Så – det er en foredragsholder med stor viden, der vil fortælle om ”Søvn og søvnens betydning”.

Jan Ovesen vil komme ind på ”Hvad er søvn og hvad styrer søvnen?” – ”Hvilke forhold kan forstyrre søvnen og forhindre en normal søvn”, ”Hvordan sover man normalt?”

Alle er velkommen. Er man medlem af Hjerteforeningen er deltagelse gratis, ellers koster det 50 kr