Hjerteforeningen Rebild

”Diabetes og hjertesygdom – to sider af samme sag” Foredrag

”Diabetes og hjertesygdom – to sider af samme sag”

Hjerteforeningen Rebild og Diabetesforeningen Rebild inviterer til et spændende foredrag med overlæge phD. MMSc. Peter Bisgaard Stæhr, Regionshospital Nordjylland, kardiologisk afdeling, Hjørring – mandag, den 14. marts kl 17 i Skørping Idrætscenter.

”Det er første gang vi – Hjerteforeningen og Diabetesforeningen i Rebild –  samarbejder om et foredrag og vi er meget glade for, at vi har været så heldige at få Peter til at holde foredrag” udtaler Carl Hauton, formand for Hjerteforeningen Rebild.

”Vi glæder os meget til denne aften, og det bliver absolut ikke sidste gang vi kommer til at arbejde sammen om foredrag, da medlemmerne af vore foreninger har meget tilfælles” tilføjer Henning Thygesen, formand for Diabetesforeningen Rebild.

Peter Bisgaard Stæhr arbejder til dagligt med hjertepatienter, og har særlig interesse for hjertesygdom, diabetes og forhøjet kolesterol.

Han kalder sig selv en »gammeldags intern mediciner« og »en blandet landhandel«, med en ph.d. i endokrinologi, en lang periode med arbejde i FAM – den fælles akut modtagelse på sygehuset –  og nu et job som overlæge i kardiologi i Hjørring.

Har man både diabetes og hjertekarsygdom, skal man være ekstra opmærksom på risikofaktorerne.
For både hjertekarsygdomme og diabetes er det vigtig at få kontrolleret sit kolesterol for at kunne vurdere risikoen for hjertekarsygdomme.

Alle er velkommen. Er man medlem af enten Hjerteforeningen eller Diabetesforeningen er deltagelse gratis, ellers koster det 50 kr.

Skørping Idrætscenter, Himmerlandsvej 59, Skørping
Mandag, den 14.marts kl. 17.00-19.00