Hjerteforeningen Odder

Hjerteforeningen Odder arrangerer en dejlig 2-dages tur til Sønderjylland inkl. Sommerrevy d. 16.06 – 17.06.2022

Hent invitation som PDF

Turen er med Helpension

Rejsefakta:
Pris: Kr. 2.799 ,-
Enkeltværelsestillæg: Kr. 350 ,-
Prisen inkluderer:
• Buskørsel i 2 dage
• Buskaffe og rundstykke 1. dag
• Ophold i 1 nat på Hotel Sønderborg Strand med morgenmad
• Frokost i Brødremenighedens Hotel i Christiansfeld
• Entré og introduktion på Genforeningsmuseet i Taps
• Revybillet til Sønderborg Sommerrevy og buffet
• Rundvisning i Slotshaven på Gråsten Slot
• Frokost på Tønderhus
• Besøg i Det gamle Apotek i Tønder
• En tur over grænsen til grænse supermarked
• Buskaffe og småkage på hjemturen dag 2
• Chauffør som rejseleder

Hotel Sønderborg Strand
Hotellet ligger direkte ud til stranden i naturskønne og historiske omgivelser kun 250 meter fra Sønderborgs cen-trum. Fra hotellet kan I nyde udsigten over Flensborg fjord og Alssund. Overfor hotellet ligger det smukke Sønderborg Slot, og tæt på finder I lystbådehavnen, skov og den dejlige natur på Als.

Opsamling: Spektrum Odder kl. 08:00.

Dag 1. Skamlingsbanken, frokost i Christiansfeld, Grænsemuseet, og Sønderborg Sommer Revy:
Turen går mod Sønderjylland, undervejs holder vi pause til at få kaffe og rundstykker. I løbet af formiddagen når vi til Skamlingsbanken, Sønderjyllands højeste punkt. Herfra nyder vi udsigten over Lillebælt til Fyn. Banken (bakken) er især kendt for de folkefester, der blev holdt i årene 1843-59 til støtte for den danske sag i Sønderjylland.
Turen fortsætter til Christiansfeld. Vi får en lille frokost på Brødremenighedens Hotel og derefter går vi en tur rundt i den særprægede by. Det var Christian d. 7, der i 1773 gav Brødremenigheden jord til den – i dag vel smukkeste Brødremenighedsby i Europa. Efter et dejligt ophold i ”Honningkagebyen” bevæger vi os lige nord for byen til Grænsemuse-et. Her oplever vi historien om en af Danmarkshistoriens store begivenheder 10. juli 1920.
Om aftenen skal vi i godt selskab, når vi skal opleve et veloplagt revyhold optræde i dette års Sønderborg Sommer Revy. Inden revyen nyder vi en lækker middag, der er anrettet som buffet.

Dag 2. Rundvisning i Slotshaven på Gråsten Slot , Tønder og Grænsehandel
Efter vi har forladt Sønderborg, skal vi kun køre en kort tur inden vi lander ved Gråsten Slot. Her venter vores guider på os, for at tage os på en spændende tur rundt i den smukke slotshave. Vi hører nærmere om slottets historie og ikke mindst om den kongelig familie, som er kommet på slottet gennem generationer.
Vi fortsætter nu til Tønder, hvor vi starter med at spise en dejlig frokost på Tønderhus.
Vi er jo godt nok ikke i julesæsonen, men man kan jo næsten ikke være i Tønder uden at komme forbi det gamle apotek, hvor det vrimler men alverdens julepynt, og alt muligt andet sjovt nips.
Når vi har fået nok julestemning mødes vi igen ved bussen og smutter en hurtig tur over grænsen. Her stopper vi ved et grænsesupermarked, hvor der er mulighed for at handle lidt.Tilbage i Danmark igen sætter vi kursen mod nord, og hjem til Odder.
Undervejs stopper vi og får en kop kaffe og en småkage ved bussen.

Tilmelding senest d. 1. marts 2022 til
(Efter først til mølle princippet).
Ole Peder Jensen – Telefon 60 14 12 96
Mail: [email protected].