Hjerteforeningen Mors

Nytårsmarch uge – gå sammen hver for sig

Skrevet lørdag d. 19. december 2020

De traditionelle gåture i juledagene og nytåret, afholdes desværre ikke som de plejer på grund af Corona-restriktioner.

Hjerteforeningen har derfor i år valgt at markere hele den første uge af januar som en ”Nytårsmarch uge – gå sammen hver for sig”. Da motion og hyggeligt samvær i starten af januar ikke er aflyst, opfordrer Hjerteforeningen i stedet til at man inviterer familie og venner til at gå en tur sammen i mindre grupper i løbet af den første uge af det nye år – naturligvis under hensyntagen til retningslinjerne for, hvor mange man maksimalt kan samles til den tid.

Vi vil gerne følge med i jeres nytårsmarch-uge, så derfor opfordrer vi jer til at dele fotos og historier, fra gåturene på Hjerteforeningens Facebookside i kommentarsporet på Nytårsmarch-opslaget. Skriv hvor du kommer fra, så vi forhåbentligt kan skabe digital hjertevarme på tværs af landet.

Gåturene i mindre grupper kan fx foregå på en af vores Hjertestier her på Mors:

Stierne er markeret med Hjerteforeningens logo. Ruterne kan ses på: Hjertestier Mors

FAKTA: Gå-motion er go’ motion

Hjerteforeningen anbefaler, at vi er fysisk aktive minimum 30 minutter om dagen. Den daglige gåtur påvirker både din fysiske- og mentale sundhed positivt

Mindst to gange om ugen er det en god idé at motionere ved høj intensitet i mindst 20 minutter. Du kan godt gå med høj intensitet. Du skal bare bevidst gå i så højt tempo, at du bliver forpustet. Find gerne en rute med et kuperet terræn eller trapper.