Generalforsamling 11. marts 2021 kl. 17 -18

Skrevet tirsdag d. 9. februar 2021

Hjerteforeningen Køge vil sætte deltagerrekord på årets digitale generalforsamling.

På grund af Covid-19 er Hjerteforeningen Køge nødsaget til at afholde generalforsamlingen digitalt. Men det digitale format betragtes langt fra som en nødløsning. Ambitionen er snarere at gøre begivenheden til den mest besøgte generalforsamling nogensinde.

Formand Tonni Solskov ser positivt på, at årets generalforsamling har taget en digital drejning. For Tonni Solskov handler det nemlig om at se potentialet i de nye rammer, som coronaen sætter for os.

En digital platform for årets generalforsamling er en rigtig god måde at aktivere de medlemmer, som ikke traditionelt deltager i generalforsamlingerne. Vi forventer en større deltagelse i år, da vi giver folk mulighed for at tage stilling og deltage elektronisk. På den måde reducerer vi bl.a. transporttiden til nu blot at være afstanden fra kaffemaskinen til sofaen, udtaler Tonni Solskov og smiler.

Det er ikke kun de unge, der har styr på teknikken.

Coronaen sætter skub i digitaliseringen. Derfor har Hjerteforeningen Køge stor tiltro til, at landets ældre ikke lader sig afskrække af generalforsamlingens digitale format.

Hjerteforeningen Køge forventer derfor, at det ikke kun er de yngre og teknikvante, der deltager.

Med en digitale generalforsamling ønsker vi at gøre op med fordommen om den ældre generations mangelfyldte evner. I Hjerteforeningen er vi mange, der tilhører denne kategori, og vi har i den seneste tid nærmest ikke lavet andet end at deltage på digitale møder og sikret digitale tilbud til medlemmerne i form af bl.a. Hjertemotion Online, udtaler Tonni Solskov.

Hjerteforeningen Køge har med indkaldelsen til årets generalforsamling sørget for en grundig vejledning til, hvordan man logger på. Desuden leverer hovedorganisationen teknisk support til de medlemmer, som måtte have udfordringer.

Det er dog ingen hemmelighed, at Tonni Solskov glæder sig til at kunne mødes fysisk- og mener generelt set ikke, at det digitale rum kan erstatte det fysiske møde.

Der sker noget helt særligt, når man er sammen – sådan rigtigt – og det kan ikke erstattes. Det er lettere at fornemme rummet og hinanden – og ja – jeg kommer til at savne traktementet, siger Tonni Solskov og smiler.

Praktisk information.

Hjerteforeningen Køge afholder generalforsamling ifølge vedtægterne den 11. marts 2021 kl. 17 – 18 og alle er velkomne.

Du kan tilmelde dig ved at skrive en mail til formanden Tonni Solskov på: solskov@mail.tele.dk eller tlf.:  21.30.06.04 ,  og du vil pr. mail få vejledningen til, hvordan du logger dig på.