Hjerteforeningen København S

HJERTEMOTION på Amager

Vi starter igen et hjertemotionshold

Hjertemotion har i rigtig lang tid været lukket ned.

Vi starter nu igen, da vi har lokaler i Prismen i Holmbladsgade. Hvis vi fortsat ikke må være indendørs, er det så heldigt, at vi har fået lov til at træne på banerne ved Sundby Boldklub – Kløvermarken. Så det bliver i den friske luft med masser af plads og højt til “loftet”.

Vi kan nå 6 gange inden sommerferien, og der er ledige pladser.

Træning foregår med erfaren fysioterapeut, der har flere års erfaring i at træne klienter med hjertesygdomme.

Så hvis I gerne vil dyrke motion igen i trygge rammer, så er I  så hjerteligt velkomne.

Lidt om hjertemotion:

Hjertemotion er Hjerteforeningens motionstilbud til hjertepatienter og pårørende.

Hjertemotion har til formål at støtte hjertepatienter til et aktivt hverdagsliv med motion og hjertesunde vaner. Det gælder både de hjertepatienter, der for nylig har afsluttet et rehabiliteringsforløb i region eller kommune, og de der efter en inaktiv periode ønsker støtte og inspiration til at komme i gang med motion.

Sådan foregår det:

Hjertemotion løber som udgangspunkt i 32 uger pr. år, og deltagerne mødes til en times motion om ugen efterfulgt af en halv times socialt samvær. Det sociale samvær understøttes af en frivillig tovholder. Hjertemotion varetages af dygtige fysioterapeuter der skaber trygge rammer for deltagerne, og med mulighed for at få gode råd og vejledning af instruktøren, mens de motionerer.

Hjerteforeningen ønsker at hjælpe borgere med hjertesygdom med livslang rehabilitering, og det sker bedst i lokalområdet, hvor borgeren bor. Det er værdifuldt, at Hjerteforeningens frivillige organiserer Hjertemotion lokalt, fordi der – ud over selve træningen – også er fokus på socialt samvær, netværksdannelse, faglige input og mental sundhed.

Det er muligt at få en prøvetime.

Interesserede bedes henvende sig til

Telefon 40419476

Praktiske oplysninger

Sted
Hvis vi skal være udendørs, så udenfor Sundby Boldklub, Raffinaderivej 3, 2300 S.
Hvis vi må være indendørs, så i Prismen, dansesalen, Holmbladsgade.

Vi giver besked inden start.
Medlem - eller ikke medlem af hjerteforeningen
225,00 kr.
Margit Grome