Hjerteforeningen København S

Foredrag – Motionsfodbold som medicin til dit hjerte

Forskningen har dokumenteret, at motionsfodbold kan give et stærkere hjerte, lavere kolesteroltal, et markant bedre kondital samt vægttab. Motionsfodbold er tilmed en effektiv behandling af forhøjet blod- tryk, og i nogle tilfælde vil man kunne erstatte pillerne med fodbold.

Kom og hør den internationalt anerkendte professor Peter Krustrup fra Syddansk Universitet fortælle om, hvilken effekt motionsfodbold og relaterede boldspil har på din sundhed, samt hvorfor det præcist er denne type af motion, der på én og samme tid er sjov, social og sund og en rigtig god medicin til hjertet.

Der vil også være mulighed for at møde ældre motionsfodboldspillere fra tre københavnske fodboldklub- ber, der på egen krop har oplevet, hvad det har gjort ved deres type 2 diabetes, forhøjede blodtryk og andre livsstilssygdomme at starte til motionsfodbold.

Foredraget er gratis og for alle interesserede.

Tilmelding foregår via linket: www.dbu.nemtilmeld.dk/80/

Hos Boldklubben Skjolds, P. H. Lings Alle 10, 2100 København Ø