Hjerteforeningen København S

Fodbold for hjertet – Sundby Boldklub- Kløvermarken

Bliv en del af ’Fodbold For Hjertet’-holdet i Sundby Boldklub og styrk din sundhed

‘Fodbold for Hjertet’ er kombineret styrke – og muskelopbyggende tilbud kombineret med sjove fodboldlege. Konceptet har dokumenteret effekt på sundheden for danskere med hjerte-kar-sygdomme, diabetes og andre livsstilssygdomme.

En halv million danskere er ramt af hjerte-kar-sygdomme, og hvert år dræber disse sygdomme tusindvis af danskere. Motion både forebygger og giver et længere og bedre liv – og med de rigtige motionstilbud til målgruppen, bliver de gode vaner ikke droppet i det lange løb – heller ikke under Corona.

’Fodbold for Hjertet’ er et samarbejde mellem Dansk Boldspil-Union og Hjerteforeningen, og der er plads til alle – både den aldrende Laudrup og den absolutte nybegynder på grønsværen. Mange af spillerne har således aldrig før spillet motionsfodbold.

Træningen foregår således, at man starter med  ledopvarmning og styrke – og balancetræning. Derefter er der fodboldspil, der får smilet frem på læberne og dig til at glemme, at du dyrker motion og fremmer din sundhed. Man spiller på en lille fodboldbane med kunstgræs.

Træneren på holdet er uddannet i at tage hensyn til alle. Der er ingen tacklinger – heller ikke under boldspillet, og træningen er skånsom og lægger vægt på, at man kan være med det, som man kan holde til. Det vigtigste af alt, er, at man sammen har det sjovt og kommer i form – og det er jo bare lidt sjovere med en bold involveret.

Bevægelse er godt for både krop og sind – og ’Fodbold For Hjertet’ er et rigtig godt bud, når du skal i gang eller videre med motion, uden at det bliver hårdt og kedeligt. Det er god og varieret træning, som naturligt styrker både krop, kondi og knogler og arbejder med øget balance og kondition.

Særligt har motionsfodbold også vist sig effektivt ift. at sænke blodtrykket og øge hjertets funktionsevne. Men du vil sikkert opleve, at det bedste er sammenholdet og det gode fællesskab på holdet.

Hvis Coronaen tillader det, er der en 3.dje halvleg, hvor man kan hygge, drikke kaffe og spise ostemadder i “Tutten” eller udenfor.

Holdet træner på følgende tidspunkt:

• Mandage kl. 11.00-12.00
  • Sted: Sundby BK, Raffinaderivej 3, 2300 KBH S. Tag bus 37 lige til døren!
  • Kontakt: Flemming Jacobsen
  • Mobil: 42244056, mail: [email protected]

Du er altid velkommen til at dukke op og være med eller bare kigge på. Eller du kan tage kontakt til holdets træner og høre mere.

Sundby Boldklub, Raffinaderrivej 3, Kløvermarken
Flemming Jacobsen